Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. bojil
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
02.10.2010 23:13 -
за Непреднамереното четене на някой и нещо. :)))
Някои неща си ги чета най-нарочно. Заради нещата, които прозират зад текста. Някога хората ходели в цирка за да видят джуджето с гърбицата, или детето с две глави. Гълтача на огън, или исполина с едното око, който къса корабни вериги. Други ходят заради клоуните, зебрите или дресиран маждрадрамуняк. /Маждрамуняк е онова дето ходи нощем по покривите, гризе керемидите и вика жунгръц. Зад тези неща прозира една загадЪчност и мистерия. Нещо хем познато, хем чрезвичайно. Чудеса задоволяващи потребността от оня особен вид чудене, което да те предизвиква да кажеш „брех”, или да споменеш всуе името господне.
Има обаче и други текстове. Такива, на които, ако не познаваш автора сигурно би подминал. НО САМО АКО НЕ ПОЗНАВАШ АВТОРА. Зад тях стои личност със стабилен мироглед и ясни намерения, но преди всичко човек почти земен но някак извън. Тук трябва да се направи паралел между личността в контекста на текста и текста в контекста на личността. Та някои текстове, без контекста на личността са си направо лозунги. Обаче погледнати през авторовото амплоа придобиват дълбочина и съдържание, които те карат да се замислиш, да изпаднеш във вътрешно противоречие и необяснимост. Някак си стигаш в задънена улица и почваш да четеш отначало. Имаш чувството че е елементарен текста, но автора някак полуиронично с усмивка ти казва – ти си на ход. Изненадата не се натрапва, смисъла се полунапипва и а-ха да се изпуснеш да коментираш и ти лъсне другата страна на медала.
Тия текстове ги чета непреднамерено заради автора. Абе виждаш че гърбицата на джуджето е от възглавница, ама муцуната му ти предизвиква съчувствието. Или пък виждаш как маждрамуняка гризе керемиди и ти се дощява да опиташ и ти.
Двете описания си приличат на пръв поглед. Но само на пръв. На втори са техните внушения. По това се различават. Е, що за внушение е едно внушение, ако предварително знаеш, че някой нещо ще ти внушава. Ако предварително знаеш – четеш преднамерено, та да му препикаеш внушението. Когато обаче не знаеш предварително, четеш от любопитство, белким схванеш /понеже текстовете нямат интонация и тембъра ин ги е недоловим/ къде е провокацията. Такива като ги срешнеш веднъж и ги пльосваш в любими, пък после се чудиш кво праят там. Щото внушението е като сношението. Може да е за кеф, ама може да е и с по-трайни намерения. Та непреднамереното четене е като непреднамерения секс. Сварва те неподготвен и те оставя безотговорен. Ама не можеш да избягаш от последствията. Тва е рисково занимание.
Обичам да чета непреднамерено, понеже тук случайността на повтаряемостта е само повтаряемостта на случайността.
Сега да ви питам какво разбрахте от написаното до тук?
Тези, които са разбрали, вероятно няма да разберат неразбралите, макар че би трябвало и нещо да ги свързва в този живот. А анези, които не са разбрали, едва ли ще разберат защо не разбират и какво разбират другите, макар че би трябвало нещо да ги свързва в тоя живот. Но за разбирането – друг път.
1.
wonder -
Най-после светлина в тунела! /евристичен възглас в дует с маждрамуняка/
02.10.2010 23:41
02.10.2010 23:41
Сега се каня да коментирам ама има ли смисъл, като няма значение? ;)))
Защото темата е толкова безгранична, че мога да започна от онзи момент дето злата Съдба може да бъде отнесена и към Добрата Абсолютна Необходимост и да смърцафльосаме маждрамуняка /да го сапикясаме така да се каже./
Ще си продължа коментара, но само ако си тук - станала съм капризна...и към мъжки създания, и към непълна луна.
цитирайЗащото темата е толкова безгранична, че мога да започна от онзи момент дето злата Съдба може да бъде отнесена и към Добрата Абсолютна Необходимост и да смърцафльосаме маждрамуняка /да го сапикясаме така да се каже./
Ще си продължа коментара, но само ако си тук - станала съм капризна...и към мъжки създания, и към непълна луна.
И взех, че научих нова дума - "маждрадрамуняк". Бях чувала за "хора", които ядат вар, хоросан, нокти и т.н., но за керемиди - не. Дотук с лакардиите :)
А за другото - "личността в контекста на текста и текста в контекста на личността" - си до болка прав. Но на мен точно в този контекст на цялостния ни "битиен текст" отдавна не ми се коментира. Поздравявам те за ентусиазма :)
цитирайА за другото - "личността в контекста на текста и текста в контекста на личността" - си до болка прав. Но на мен точно в този контекст на цялостния ни "битиен текст" отдавна не ми се коментира. Поздравявам те за ентусиазма :)
Просто здравей!
цитирайСпоред мен обаче, ако позволите малко по-сериозно без да намесваме маждрамуняка, това за което говориш му се вика "харизма" в един случай, пък иначе може просто инерция да се окаже.
Такива манипулатори са примерно големите политици. Според мен Горбачов си беше пълен демагог и май се учуди накрая какви си на*ра, ама късно. Но му гледах едно интервю, шапка му свалям - голЕм манипулатор. Говори щуротии, ти знаеш, че говори щуротии, ама аха-аха да му се вържеш.
Или пък да вземем Камен Донев, направи едно сполучливо " народно творчество" и много си повервА, щото и хората му повервАха. Реши, че е хибрид между Шекспир и Оскар Уайлд да речем. Гледах му последната глупост "Характери", нищо не ми казА, чаках, чаках - нищо! Народът се смее, за да си избие цените на билетите, ама на мен като не ми е смешно...?
Такива ми ти асоциации, ти мое друго да си искал да кажеш, ама аз те това разбрах :))))
цитирайТакива манипулатори са примерно големите политици. Според мен Горбачов си беше пълен демагог и май се учуди накрая какви си на*ра, ама късно. Но му гледах едно интервю, шапка му свалям - голЕм манипулатор. Говори щуротии, ти знаеш, че говори щуротии, ама аха-аха да му се вържеш.
Или пък да вземем Камен Донев, направи едно сполучливо " народно творчество" и много си повервА, щото и хората му повервАха. Реши, че е хибрид между Шекспир и Оскар Уайлд да речем. Гледах му последната глупост "Характери", нищо не ми казА, чаках, чаках - нищо! Народът се смее, за да си избие цените на билетите, ама на мен като не ми е смешно...?
Такива ми ти асоциации, ти мое друго да си искал да кажеш, ама аз те това разбрах :))))
Защото знам, че тук е интересно, макар и рядко да влизам.
Има автори, които съм чела с интерес, дори са ми били в избраните, но след като са ме разочаровали по някакъв начин, избягвам да ги чета от страх да не се разочаровам отново. Може и да губя заради това, кой знае...
За текстовете, които "сигурно би подминал. НО САМО АКО НЕ ПОЗНАВАШ АВТОРА." съм напълно съгласна с теб. Някои неща извън кръга на интересите ми ги чета само защото познавам лично авторите и ми е любопитно как те гледат на тези неща.
В духа на твоя финал - не знам дали е достатъчно разбираемо това, което написах, но нямам време за повече обяснения ;-) А и мисля, че колкото повече се обяснява едно нещо, толкова по-неразбираемо става.
Хубав ден!
цитирайИма автори, които съм чела с интерес, дори са ми били в избраните, но след като са ме разочаровали по някакъв начин, избягвам да ги чета от страх да не се разочаровам отново. Може и да губя заради това, кой знае...
За текстовете, които "сигурно би подминал. НО САМО АКО НЕ ПОЗНАВАШ АВТОРА." съм напълно съгласна с теб. Някои неща извън кръга на интересите ми ги чета само защото познавам лично авторите и ми е любопитно как те гледат на тези неща.
В духа на твоя финал - не знам дали е достатъчно разбираемо това, което написах, но нямам време за повече обяснения ;-) А и мисля, че колкото повече се обяснява едно нещо, толкова по-неразбираемо става.
Хубав ден!
Публично признавам, че ти си един от малкото дето всичко му разбирам, вкл. паралела между личността в контекста на текста и текста в контекста на личността.
От личен опит мога да потвърдя и че "непреднамереното четене е като непреднамерения секс. Сварва те неподготвен и те оставя безотговорен. Ама не можеш да избягаш от последствията. Тва е рисково занимание."
Чети си както ги падне, а риска винаги го има. ;)
цитирайОт личен опит мога да потвърдя и че "непреднамереното четене е като непреднамерения секс. Сварва те неподготвен и те оставя безотговорен. Ама не можеш да избягаш от последствията. Тва е рисково занимание."
Чети си както ги падне, а риска винаги го има. ;)
"...понеже тук случайността на повтаряемостта е само повтаряемостта на случайността..." ще те пльосна в любими, ама после да не ям керемиди :)))
Щото всичко беше непреднамерено, а аз съм много, много неразумен човек.
Но обичам да чета. Всичко. Дори понякога да ми коства някоя и друга...попържня.
цитирайЩото всичко беше непреднамерено, а аз съм много, много неразумен човек.
Но обичам да чета. Всичко. Дори понякога да ми коства някоя и друга...попържня.
любимите си автори, доколкото самият ти избор, в полза на познатия ти любим автор вече сам по себе си пред-поставя целите и намеренията ти: да срещнеш идеи, на които симпатизираш. В този смисъл, преднамереното четене се явява залагане на сигурното. И в това е плюсът му, доколкото ти спестява риска да си изгубиш времето в изчитане на куп непознати автори и съчинения със съмнителна стойност.
Минусът на преднамереното четене е в това, че те лишава от критичност, завличайки те пагубно в една болезнена мания към авторитета, която буквално ампутира собственото ти мислене.
Още по-вредно е преднамереното четене на неизвестни автори - обичайна практика днес, когато не е важно какво е написано, а кой го е написал. В случая се забравя, че преди да стане известен, всеки автор в началото е бил неизвестен.
Тук пък е плюсът на непреднамереното четене, като възможност да се натъкнеш на нещо интересно, стойностно. Този тип четене е ценен и по отношение на авторитетите, доколкото нито един от тях не е застрахован от грешки, недоразумения и будният, критичен дух на читателя съвсем не е за подценяване.
Поздрави!
цитирайМинусът на преднамереното четене е в това, че те лишава от критичност, завличайки те пагубно в една болезнена мания към авторитета, която буквално ампутира собственото ти мислене.
Още по-вредно е преднамереното четене на неизвестни автори - обичайна практика днес, когато не е важно какво е написано, а кой го е написал. В случая се забравя, че преди да стане известен, всеки автор в началото е бил неизвестен.
Тук пък е плюсът на непреднамереното четене, като възможност да се натъкнеш на нещо интересно, стойностно. Този тип четене е ценен и по отношение на авторитетите, доколкото нито един от тях не е застрахован от грешки, недоразумения и будният, критичен дух на читателя съвсем не е за подценяване.
Поздрави!
Този път много ме кефи факта че коментарите не залитат в лево от посоката. И ако човек вземе та непреднамерено ги обобщи, ще излезе че съм написал текст изтъкан от вътрешни противоречия и алогезми. Това го прави съвременен, неразбираем и с експресион.
В същност май няма непреднамерено действие. Ако не броим тиковете, разбира се. Онова което даде повод за текста в същност е моя грешка. Трябваше да напиша непредубедено, а написах непреднамерено.
Пак благодаря, че се отбихте
цитирайВ същност май няма непреднамерено действие. Ако не броим тиковете, разбира се. Онова което даде повод за текста в същност е моя грешка. Трябваше да напиша непредубедено, а написах непреднамерено.
Пак благодаря, че се отбихте
И се сетих за две неща. Един от постулатите, на които някога са ме учили в Унито: "Първо имаш, после - намираш!" Това - за нАучното дирене. Дали се разшифрова като първо си "убеден", а после си намерил и доказателството за своята "убеденост", т.е. си се "пред-намерил", или е обратното ?
Второто е от практиката, нарачена за кратко Живот. Отиваш на делова среща (преднамерено). Липсва ти почти всякаква информация, т.е. си непредубеден. В края на срещата си... очуден. Впоследствие вземаш решение (по текста) - буквално и преносно. И се оказваш предубедено непреднамерен (казваш си мнението). А деловите отношения се прекъсват, защото си... непреднамерено убеден ... в някаква духовна (не)състоятелност, която се оказва същността на преднамерената (не)предубеденост :)))))
цитирайВторото е от практиката, нарачена за кратко Живот. Отиваш на делова среща (преднамерено). Липсва ти почти всякаква информация, т.е. си непредубеден. В края на срещата си... очуден. Впоследствие вземаш решение (по текста) - буквално и преносно. И се оказваш предубедено непреднамерен (казваш си мнението). А деловите отношения се прекъсват, защото си... непреднамерено убеден ... в някаква духовна (не)състоятелност, която се оказва същността на преднамерената (не)предубеденост :)))))
"...Имаш чувството че е елементарен текста, но автора някак полуиронично с усмивка ти казва – ти си на ход. Изненадата не се натрапва, смисъла се полунапипва и а-ха да се изпуснеш да коментираш и ти лъсне другата страна на медала.
Тия текстове ги чета непреднамерено заради автора. Абе виждаш че гърбицата на джуджето е от възглавница, ама муцуната му ти предизвиква съчувствието. Или пък виждаш как маждрамуняка гризе керемиди и ти се дощява да опиташ и ти..."
Това са текстове, които предизвикват и задържат моя интерес.
Добре сте го написали.
Беше ми любопитно да изчета постинга Ви внимателно, няколко пъти...докато го разбера :):):):):)
Поздрави.
цитирайТия текстове ги чета непреднамерено заради автора. Абе виждаш че гърбицата на джуджето е от възглавница, ама муцуната му ти предизвиква съчувствието. Или пък виждаш как маждрамуняка гризе керемиди и ти се дощява да опиташ и ти..."
Това са текстове, които предизвикват и задържат моя интерес.
Добре сте го написали.
Беше ми любопитно да изчета постинга Ви внимателно, няколко пъти...докато го разбера :):):):):)
Поздрави.
Да ти имам керемидите! :)))
Все едно съм в приказката за Хензел и Гретел :)
цитирайВсе едно съм в приказката за Хензел и Гретел :)
13.
анонимен -
vEpejwNppgvze
25.05.2011 07:14
25.05.2011 07:14
Wow, thatВ’s a really ceelvr way of thinking about it!
цитирай
14.
анонимен -
XbgQcHRNFsCJiey
26.05.2011 18:17
26.05.2011 18:17
FNICl8 , [url=http://wdwscmmtuzje.com/]wdwscmmtuzje[/url], [link=http://wledljztipnz.com/]wledljztipnz[/link], http://euemzhvjtjdj.com/
цитирай
15.
анонимен -
CkBQtOts
28.05.2011 16:30
28.05.2011 16:30
LuC29o <a href="http://yabtvwdavnvl.com/">yabtvwdavnvl</a>
цитирайТърсене
Блогрол
1. Тореадор
2. Пътят
3. @
4. Бялото пространство на безкрая
5. zoorry
6. maymi
7. mamkamu
8. svoboda
9. ivoberov
10. templar
11. anlov
12. begetron426
13. gmihov
14. ignatkan
15. sylviastefanova
16. novitejivotni
17. crisis
2. Пътят
3. @
4. Бялото пространство на безкрая
5. zoorry
6. maymi
7. mamkamu
8. svoboda
9. ivoberov
10. templar
11. anlov
12. begetron426
13. gmihov
14. ignatkan
15. sylviastefanova
16. novitejivotni
17. crisis