Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.06.2011 22:18 - През поста прозира душата ти
Автор: evrazol Категория: Забавление   
Прочетен: 3419 Коментари: 15 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Дори да не искаш. Ако човек те чете, с идеята да си представи какво става в главата ти, вместо да търси истинност в думите ти, ще се превърнеш в голия цар със своята виртуална одежда. Дано това напомняне те направи по-самокритичен блогър, служител и човек. Понеже голямото ни различие не е в интелекта, а в мотивациите. Понеже думите са дрехите на стремежа, обърни внимание на дрес-кода си. По-добре е да те ценят двама, отколкото да те познават всички, защото е важно не колко, а с какво си популярен. Това изобщо не зависи от изящната ти словестност, а от нейната мотивация.   Ромовете не са ония с тъмната кожа и безпросветните погледи. Ромове са клошарите в „Сделка или не“, отварящи кофите с отпадъци, с надеждата, че в тяхната си им кутия е скрита изненада за самите тях.   Чрез думите си правиш същността си видима. Преди не беше така. Преди в думи се обличахме, сега думите ни събличат. Вселенската глупост е облечена в думи. Та здравия разум стои гол. Преди слушахме и търсехме логика и истина. Сега просто оценяваме източника. Източника си ти. И чрез думите си ставаш все по-прозрачен. Пази се чист. Нищо, че вече в градския транспорт допускат и животни. Словестния дезодорант вече не замества сапуна.   А грешките не са причина за провал. С малко акъл могат да станат средство за растеж. Вместо за разтежение. Ъ-хъм!


Тагове:   тъг,


Гласувай:
25



1. mikino - Браво! Страхотно е! Не мога даже и да ...
17.06.2011 22:48
Браво! Страхотно е! Не мога даже и да коментирам! Ти каза всичко!
цитирай
2. mirrorman - И от мен чиста похвала.
17.06.2011 22:57
Истинно, мъдро и нищо излишно. Много добро.
цитирай
3. milamam - Ама колко си прав! Някога, когато ...
17.06.2011 22:59
Ама колко си прав!
Някога, когато прохождах тук, ми направи впечатление точно това, че е място, в което всеки бърбори, бърбори, бърбори...
Да си отговорен пред себе си не само за написаното, но за мисленето...трудно занимание е.
Е, понаписах, разсъблекох се...
цитирай
4. lentiay - През поста прозира душата ми...
17.06.2011 23:20
И каква друга причина бих имала да съм тук? Ако през поста не прозираше душата ми, защо да трупам думи и идеи. Защо да да пускам в нищото душата си, ако не се надавям, че ще срещне с някой друг. Защо бих търсила и ровила, защо бих чела хиляди несмислени неща, ако не се надявах да намеря поне един разбиращ като мен.
цитирай
5. tera - Хм, изобщо не съм съгласна за животните :)
18.06.2011 00:11
Имаме си две в къщи и те са едни от най-прекрасните и добри същесства, които съм срещала на планетата! Разбират всичко и ги обичам адски много! :)
А заглавието ти е вярно по принцип... онова за мотивацията, мдаааа, има нещо вярно, но не е всичко...

цитирай
6. svoboda64 - :)
18.06.2011 11:04
Винаги е бил важен само Източникът. Въпросът е колко сме го затлачили...
цитирай
7. magicktarot - Думите са велико нещо.
18.06.2011 12:08
Дотолкова, че повечето хора не могат да мислят, без да използват думи... А лъжата е влязла в света, когато са дошли в него и думите - не можеш да излъжеш без думи (май). Т.е. зависи кой ги ползва и как борави с тях - може и умело да лъже, и дори да излъже успешно цял свят, може и да си издаде (донякъде) същността. Въпрос на умение... Поздрави!:)
цитирай
8. svoboda64 - Извинявай, Евразоле, че през главата ти :)
18.06.2011 12:19
magicktarot написа:
Дотолкова, че повечето хора не могат да мислят, без да използват думи... А лъжата е влязла в света, когато са дошли в него и думите - не можеш да излъжеш без думи (май). Т.е. зависи кой ги ползва и как борави с тях - може и умело да лъже, и дори да излъже успешно цял свят, може и да си издаде (донякъде) същността. Въпрос на умение... Поздрави!:)


Маджик,

Наскоро се срещнах с човек от блога, с когото си кореспондираме от години :) Изводът беше едно към едно с евразолевия: Дори да "лъжеш", пак разкриваш същността си, т.е. на длан си и Душата ти винаги е разконспирирана чрез "кодовете", които използва... защото това си е енергия :) А енергията и нейният Източник не може да се "скрие", "маскира" и т.н. И тук въобще не става въпрос за "умения" :)
Просто защото не сме дорасли дотам :))))))
цитирай
9. magicktarot - Съгласна съм, Свобода! :) Затова казвам - с думите МОЖЕ ДА СЕ ЛЪЖЕ, с енергията - явно НЕ МОЖЕ...:)
18.06.2011 12:51
svoboda64 написа:


Маджик,

Наскоро се срещнах с човек от блога, с когото си кореспондираме от години :) Изводът беше едно към едно с евразолевия: Дори да "лъжеш", пак разкриваш същността си, т.е. на длан си и Душата ти винаги е разконспирирана чрез "кодовете", които използва... защото това си е енергия :) А енергията и нейният Източник не може да се "скрие", "маскира" и т.н. И тук въобще не става въпрос за "умения" :)
Просто защото не сме дорасли дотам :))))))


Според мен имаме едно и също предвид. Наистина, не сме дорасли да ползваме само енергията в чистия й вид - дори тук използваме думи, за да осъществим контакт... На мен ми се стори, че Евразол донякъде принизява думите и тяхната сила. Не че не съм съгласна с него - напълно съм съгласна, че голите думи са едно нищо, но в тях може да се крие голяма сила - това имах предвид като споменах умението да се борави с думи. Великите писатели, водачите на хората и т.н. през вековете са потвърдили силата на думите. Може би и при тях зад думите стои енергия, но без думите нямаше да достигне нищо до нас...
цитирай
10. evrazol - Ако позволите
18.06.2011 16:26
Думите са просто инструмент. Какъвто инструмент са мимиките и жестовете. В писания текст липсва доста инструментариум - интонация, паузи, настроения. За това сме им нагодили символи.

Но човек може да каже много неща и с мълчанието си. С него може даже да лъже. Като краен резултат исках да кажа, че както и да маскираме истинското си отношение, то намира начин да се провре през камуфлажната мрежа, ако наблюдателя не гледа на текста като на лозунг, а като на авторова същност.

Скоро четох коментарите си /собствените/ под различни постинги. Нямате си представа колко противоречия открих. И щом аз, предубедения ги откривам, какво остава за посетителите на блога ми. Вероятно отдавна са по-наясно от мен с всичките ми пристрастия, през които изкривявам света, за да си го правя удобен.
цитирай
11. neprosvet - "...изкривявам света, за да си го правя удобен"
18.06.2011 21:04
Много точно казано! И затова обичам да те чета.
Поздрави!:)))
цитирай
12. lado - Прозрачен, но за зрящите. :)))) А те ...
19.06.2011 17:31
Прозрачен, но за зрящите. :)))) А те са малко. Поздрави!
цитирай
13. svoboda64 - :) Говори ми, говори....
20.06.2011 10:17
evrazol написа:
Думите са просто инструмент. Какъвто инструмент са мимиките и жестовете. В писания текст липсва доста инструментариум - интонация, паузи, настроения. За това сме им нагодили символи.

Но човек може да каже много неща и с мълчанието си. С него може даже да лъже. Като краен резултат исках да кажа, че както и да маскираме истинското си отношение, то намира начин да се провре през камуфлажната мрежа, ако наблюдателя не гледа на текста като на лозунг, а като на авторова същност.

Скоро четох коментарите си /собствените/ под различни постинги. Нямате си представа колко противоречия открих. И щом аз, предубедения ги откривам, какво остава за посетителите на блога ми. Вероятно отдавна са по-наясно от мен с всичките ми пристрастия, през които изкривявам света, за да си го правя удобен.


За мен думите са професия :) Ама не като при журналистите, дори не като при колегите ми литератори... другите, работещи с думи, ще оставя настрана... Много е странно да учиш някого на 'чужд' език. Опитвайки се да научиш някого на 'чуждост', започваш да поставяш под съмнение всяка 'своест'... да разбираш измамността на всяко словесно построенние, неговата уязвимост, противоречията заложени в синтагмата и т.н. Годините, прекарани 'в трепет и страх', дали правилно учиш другите да използват 'инструмента', те научват винаги да го поставяш под съмнение и да търсиш 'отвъд' :) И да си даваш сметка, че е по-важна 'същността', която говори чрез противоречия, дори когато същността не осъзнава собствената си противоречивост :)))))
цитирай
14. evrazol - И да си даваш сметка, че е по-важна 'същността', която говори чрез противоречия, дори когато същността не осъзнава собствената си противоречивост
20.06.2011 12:28
Да-а-а.
На това лесно ни учат собствените ни деца. От момента на проговарянето им до моментите на най-черна неблагодарност, не преставаме да виждаме същността. Демек да ги обичаме.
Можем да приложим приома и към останалия свят, ама нещем.

Ако се опитаме обаче, няма да се впечатляваме от глупостта, алчността и липсата на почтеност. Няма да воюваме с тях под формата на общуване. Просто ще знаем с кого си имаме работа и ще се държим адекватно.

Хе, тогава блога ще си "затрие физиономията":))))))
цитирай
15. compassion - "... голямото ни различие не е в интелекта, а в мотивациите."
20.06.2011 13:27
и ... интерпретациите. Някои са просто огледала: отразяват каквото Е, но така и не го разбират. Други са лупи: увеличават и преувеличават, за да правят света по-видим и разбираем. Трети са творци: с пристрастията си изкривяват света, за да си го правят удобен :)
Загубили сме паметта си за вечността, загубили сме способностите си за директна комуникация. За къде сме без Думите? Опосредствано и субективно, но живо средство са все пак. Предимството им е, че (дори и написани или само помислени) ни дават импулса, копнежа, енергията, без които не можем да СМЕ.
Аз съм благодарна.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: evrazol
Категория: Политика
Прочетен: 1969560
Постинги: 375
Коментари: 65516
Гласове: 19464
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031